четвер, 23 квітня 2020 р.

п'ятниця: найкращі зображення (58) у 2020 р. | Доброго ранку ...
24.04.2020
Українська мова
Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення.

Казки дають багатий матеріал для пізнання мрій, бажань і спо­дівань людини. Адже змалку казка навчала вас уявляти та мріяти, радіти й сумувати. Ознайомившись ближче з українськими на­родними казками, ви побачите, що вони уславлюють любов укра­їнців до волі, сміливість, мудрість, прагнення до справедливості, працьовитість. І навпаки, у казках засуджується рабство, брехня, жорстокість, ледарювання. За такими неписаними моральними за­конами, відображеними в казках, віками жив наш народ, мріючи про те, що буде-таки колись у своїй хаті своя правда. Саме слово казка походить від слова «казати» — розповідати. У казковому світі
живуть персонажі, створені народною уявою, наділені характер­ними національними рисами, тому вони й перемагають сили зла. Зазвичай у казковому світі торжествує добро й правда, усе закінчу­ється щасливо.
            Будова казки
Казка має своєрідну побудову: вона складається із зачину, основ­ної частини та кінцівки. «Жив собі…», «Був собі…», «Це було за царя Тимка (Панька), як була земля тонка…» — так традиційно розпо­чинається багато казок. Це і є зачин. В основній частині розповіда­ється про дійових осіб, події розгортаються як ланцюжок пригод. Кінцівка — це характерний вислів, яким традиційно закінчується казка: «Живуть-поживають, добра наживають».

Казка — це фольклорний розповідний твір про вигадані, а часом і фантастичні події. Види казок: про тварин, фантастично-героїчні, побутові, народні та літературні.
Отже, ми з вами пригадали все, що знаємо про казку, а зараз нам треба запам’ятати, як складати казку.

Пам’ятка до складання казки
1.    Оберіть головних та другорядних дійових осіб — казкових геро­їв. Це можуть бути речі (олівець, книжка, парасолька), тварини (пес, заєць, лисиця), люди (бабуся, дідусь, герой-силач, мудрець, хитрун, маленька дівчинка або хлопчик).
2.    Оберіть жанр, у якому буде представлена ваша казка (фан­тастично-героїчний, побутовий чи просто казка про тварин).
3.    Укладіть схему казки. Наприклад: головний герой та його особ­ливості. — Конфлікт героя з іншими персонажами — як герой проходить усі випробування — щаслива кінцівка.
4.    Продумайте цікаві елементи до кожної частини.
5.    Підберіть мовні засоби, які б підкреслювали казковий жанр.
6.    Укладаючи казку, обов’язково використовуйте такі елемен­ти: казковий зачин (Було це ще за царя Гороха… Були собі… Давним-давно… Якось… Ще в сиву давнину… Колись давно… Жив собі на світі…), казкову середину (Іде собі, іде і бачить… І питає… Знову просить… та давай бігти… Очам не може пові­рити… Коби ж то стільки біди… Ой лишенько!.. Швидко казка мовиться, та не швидко діло робиться…) та казкову кінцівку (І я там був, мед-пиво пив… Тут і казці кінець, а хто слухав — молодець. Казці кінець, а вам бубликів вінець. І стали вони жити-поживати і добра наживати. Поблагословила мати під ві­нець, тут і казці кінець.).

7.    Казка обов’язково має містити повчальний зміст.
Зразок
План
1.    Жителі країни з чарівними деревами
2.    Зла чарівниця
3.    Умілий кравець
4.    Красиві плаття всім деревам
5.    Колюча матерія
Казка
Одяг для ялинки
Давним-давно була країна, де росло безліч надзвичайно гарних дерев. Жителі цієї країни дуже пишалися своїми чарівними садами. Але зла чаклунка, якій була не до вподоби краса міста, зачаклувала дерева. Тепер і взимку, і навесні, і восени, і влітку віти дерев були сірими й безбарвним. І вся країна стала тьмяною і непривабливою.
І було б так, напевно, аж до цього часу, якби одного сірого ранку не проїжджав країною кравець-чарівник. Увесь світ знав, що він міг створити найкрасивіше вбрання. Кравця-чарівника надзвичайно засмутили тьмяні, сумні дерева, і він вирішив допомогти їм.
— У моїх чарівних скринях є безліч різнокольорових тканин, і я зшию багато чудового одягу для кожного дерева! — вигукнув кравець-чарівник.
Що тут і казати, усі дерева дуже зраділи. І через кілька хвилин біля дому, де зупинився кравець, вишикувалася величезна черга. Жителі країни з цікавістю спостерігали за тим, що відбувається, бо сумний пейзаж за їхнім вікном усіх засмучував.
Кравець-чарівник працював без упину, і, нарешті, все було зроблено. Тепер кожне деревце мало легке зелене платтячко для весни та літа й жовтий або червоний плащ для осені.
Коли дерева одягли обнову, люди були вражені, бо світ навколо знову став яскравим і навіть казковим. Усі почали святкувати й дякувати чарівникові за чудесні перетворення.
Свято тривало цілий день, а ввечері до втомленого, але дуже щасливого кравця раптом підійшла маленька ялинка й тихенько промовила:
— А можна і для мене зшити хоч яке-небудь платтячко?
— Де ж ти була раніше, маленька? — запитав стомлений кравець-чарівник.
Я живу так далеко, і хоча я дуже поспішала, все одно, на жаль, не встигла… — маленька ялинка заплакала.
Кравець відчинив свої чарівні скрині, але вони були порожні. Тільки в одній, десь у самому закутку, залишився невеликий шматочок жорсткої та колючої тканини темно-зеленого кольору. Нічого тут не зробиш, зшив кравець-чарівник із цієї тканини платтячко, а коли віддавав його ялинці промовив:
— Мені дуже хочеться, щоб цей одяг узимку зігрів тебе від холоду, влітку захистив від спеки, а восени — від дощу. Нехай він завжди звеселяє і тебе і тих, хто поряд…
Так і сталося, бо інакше і не могло бути! Якщо бажання йде з глибини душі, від щирого серця, то воно обов’язково здійснюється.
І тепер, коли восени дерева одягали жовті шати, а взимку — білі пухнасті шубки, ялинці було затишно й тепло у своєму колючому вічнозеленому вбранні. Незважаючи на досить скром­ний одяг, вона завжди була красива й весела, тому дуже скоро стала улюбленицею всіх.

Складіть власну казку та план до неї. (дотримуйся пам'ятки, об'єм не меньше 8-9 речень)
Теми які пожуть бути:
— Про те, як оживає вночі школа, шкільні меблі і як вони діляться своїми враженнями.
— Про пригоди чарівної квітки, деревця.
— Про чарівні двері (вікно), за якими ховається дивовижна країна.

Математика
Тема: Письмове ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове з остачею, якщо частка містить нуль одиниць. Задачі на спільну роботу.

Знайди частку, та виконай перевірку.
11 128 : 10 =
32 132 : 50 =
21 452 : 60 =

19 512 : 30 =  

Розв'яжи задачі.
 1. 24 т води перший насос може викачати за 6 год, а другий – за 3 год. За скільки годин викачають цю воду обидва насоси, якщо будуть працювати разом?

2  Потрібно   було  перевезти     1860  т  піску.   Його  перевозило  12  машин по  5т  кожна  з  них.  Скільки  рейсів  зробили  машини?


Фізра
Діджитал фізра


Літературне читання
Тема: Урок позакласного читання. Зустріч із славнозвісною казкою. "Лісовий гном" Сельма Лагерльоф.
Аудиосказка Чудесное путешествие Нильса с дикими гусями. Слушать ...
Перейди за посиланням .
 Прослухай уривок з казки.
Виразно прочитай цей уривок.
Склади план  до нього та запиши.
Англійська

Привітання Гарних вихідних gif - Гарних вихідних | gifka.com

Немає коментарів:

Дописати коментар